۲۶ دی ۱۳۹۵ | تعداد بازدید : 1163

آغاز ثبت نام سومین دوره آزمون دستیاری پزشک خانواده/ برگزاری آزمون در 28 بهمن 95

آغاز ثبت نام سومین دوره آزمون دستیاری پزشک خانواده/ برگزاری آزمون در 28 بهمن 95
 

ثبت نام در سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده (سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵) آغاز شد. آزمون کتبی در روز ۲۸ بهمن ۹۵ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پذیرش دستیار دوره سوم در رشته تخصصی پزشکی خانواده در سال ۹۶ بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی در خصوص پزشکی خانواده و قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و مطابق با دفترچه راهنما انجام خواهد شد.

تمامی مراحل اجرایی ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتیجه آزمون بصورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد. 

از جمله شرایط لازم برای پذیرش دستیار تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

پزشکان عمومی که حداقل ۵ سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه را دارا باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

همچنین پزشکان دارای حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه به علاوه دارای حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در برنامه پزشک خانواده در عناوین مدیریتی و کارشناسی در مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت و یا گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و یا سابقه مدیریت در سایر معاونت ها و ادارات تابعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت آقایان، اشتغال به کار در زیر مجموعه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت یا دانشگاه ها در زمان شرکت در آزمون، تائید صلاحیت و رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محل کار، سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته پزشکی خانواده و فقدان نقص عضو یا بیماری موثر حرفه ای، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، PhD ، کارشناسی ارشد از دیگر شرایط شرکت در آزمون است.

داوطلبان باید مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی را که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده اینترنتی تهیه و اسکن کنند و از نیمه دوم دی ماه ۹۵ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اقدام کنند.