۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | تعداد بازدید : 1045

امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته استعدادهای درخشان آزمون ارشد علوم پزشکی

امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته استعدادهای درخشان آزمون ارشد علوم پزشکی​
 

مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد علوم پزشکی از شنبه ۲۷ مردادماه آغاز شده و تا آخر وقت امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ادامه دارد و متقاضیان سهمیه استعداد درخشان نیز در این بازه زمانی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی که می‌توانند از سهمیه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت استفاده کنند، باید همزمان با سایر داوطلبان انتخاب رشته کنند.
تاکید می‌شود داوطلبان استعداد درخشانی که در آزمون شرکت کرده‌اند باید هر دو فرم انتخاب رشته محل الف-مخصوص کلیه داوطلبان و ب- مخصوص متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون را تکمیل کنند.
متقاضیان بدون آزمون که قبلا در آزمون ثبت نام نکرده‌اند و در موعد مقرر از طریق دانشگاه معرفی شده‌اند و کد رهگیری ثبت نام ندارند، در مهلت تعیین شده می‌توانند با کد ملی وارد سامانه شده و درخواست دریافت کدرهگیری کنند. کد رهگیری صادره به شماره تلفن همراه داوطلب که در سامانه توسط دانشگاه درج شده پیامک خواهد شد و با این کد رهگیری می‌توانند انتخاب رشته محل را انجام دهند و همچنین نتیجه تایید یا عدم تایید سهمیه را مشاهده کنند.
گفتنی است نتیجه تایید یا عدم تایید متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون، حداکثر تا هفته اول شهریور از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود.
کلیه متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) علاوه بر این سهمیه، برای شرایط عادی در سهمیه آزاد نیز همانند سایر داوطلبان عادی مورد سنجش واقع می‌شوند.
به گزارش مفدا، پس از قبولی و اعلام اسامی پذیرفته شدگان هرگونه تغییر رشته و یا جابجایی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است