۵ دی ۱۳۹۴ | تعداد بازدید : 1731

انتشار فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از 5 دی 94

انتشار فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از 5 دی 94
 

مدیر کل امور هیات علمی دانشگاه آزاد از تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و قطعی خبر داد و گفت: بخشنامه ای در این خصوص تدوین شده است که پس از ابلاغ آن کار تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی آغاز می شود، امیدواریم تا مهرماه سال آینده این موضوع به پایان برسد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر وحیدی مدیر کل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست روسای دبیر خانه هیات های امنای استانی نیز از تدوین آیین نامه جدید ماموریت و نقل و انتقال اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: این آیین نامه در حال تدوین است و در آن اختیارات بسیار زیادی در خصوص انتقال اعضای هیات علمی به استان ها واگذار شده است.

مدیر کل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و قطعی خبر داد و گفت: بخشنامه ای در این خصوص تدوین شده است که پس از ابلاغ آن کار تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی آغاز می شود، امیدواریم تا مهرماه سال آینده این موضوع به پایان برسد.

وی درخصوص ارتقای اعضای هیات علمی نیز گفت: در حال حاضر بررسی پرونده ارتقای اعضای هیات علمی در مدت زمانی کمتر از 15 روز انجام می شود به گونه ای در حال حاضر پرونده ای در سازمان مرکزی وجود ندارد.

دکتر وحیدی از انتشار فراخوان جذب هیات علمی خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند از 5 دی ماه در سایت ثبت نام کنند، در فراخوان گذشته حدود 3700 تقاضا از استان های مختلف ثبت شده بود. در این فراخوان نیز قصد داریم 3500 نفر را جذب کنیم.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های کلان دانشگاه باید سالانه حدود 5 هزار نفر جذب کنیم، البته در سال 92 و 93 این فرایند کند بوده است، اما در سال 93 و 94 تا حد بسیاری این فرایند تسریع شده است به گونه ای که در سال جاری حدود 1700 نفر جذب شده است.

دکتر صامت مدیر کل خدمات دانشجویی در این نشست درباره ترکیب و وظایف کمیته انضباطی تجدید نظر گفت: این کمیته شامل رییس دبیرخانه هیات امنای استان به عنوان رییس کمیته انضباطی تجدید نظر دانشجویی در استان، رییس شورا دانشجویی، فرهنگی و ورزشی استان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در استان، یک نفر از اعضای هیات علمی گروه حقوق، یک نفر از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی استان و یک کارشناس امور دانشجویی است.

وی تاکید کرد: شیوه نامه انضباطی یک ماه پیش ابلاغ و تمامی وظایف کمیته تجدید نظر مشخص شده است، وظیفه این کمیته تخفیف در احکام است نه تشدید.

در ادامه دکتر اسماعیلی مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز با بیان اینکه نگاه به فعالیت های فرهنگی نسبت به گذشته کاملا دگرگون شده است، گفت: حوزه فرهنگی فقط مسئول برگزاری مراسم ها نیستند بلکه باید نسبت به اجرای طرح های ماندگار فرهنگی اقدام کنند.

وی ضمن درخواست از واحدها برای صرفه جویی در هزینه مراسم های فرهنگی گفت: طرح های ماندگار فرهنگی تنها شامل طرح های کالبدی و فیزیکی نیست، باید به موضوعات دیگری مانند توسعه زبان فارسی، گسترش فعالیت در فضای مجازی و مباحثی مانند اخلاق حرفه ای توجه شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر اسماعیلی خاطر نشان کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه انسانی و هنر یکی دیگر از مواردی است که باید واحدها به آن توجه کنند.